torsdag den 6. juni 2013

Sitronkage


I går fik jeg prøvet en ny kageopskrift. Jeg følger med en islensk kvinde der har et lækkert madblog. Hun har for et par måneder siden lagt den her opskrift ind på sin hjemmeside.
Jeg synes kagen er virklelig god. Den er ikke tør ligesom mange formkager bliver og man kan godt smage sitron. Kagen blev ikke spist op i går, så lidt har jeg spist af den i dag, og den er ligeså god som i går :o)
Jeg synes I skal også få lov til at prøve, så jeg har oversattet opskriften til dansk.

Sitronkage

1 1/2 kop mel
1/2 tsk bagepulver
1/2 tsk natron
1/2 tsk salt
3 æg
1 kop sukker
2 spsk bødt smør
1 tsk vanille ekstrakt
2 tsk sitron ekstrakt
1/3 kop sitronsaft
1/2 kop mild olie (ikke olivien)
Skal af en sitron

Varm ovnen til 175° og smør et kageform.
Rør æg, sukker, smør, vanille ekstrakt, sitron ekstrakt og sitronsaft godt sammen. Bland mel, bagepulver, natron og salt i en skål, og kom det ned i. Rør det godt sammen. Kom olie og sitronskal ned i og rør godt. Kom dejen ned i kageform. Bages i ca 45 min.

Glasur:

1 kop flormelis
2 spsk mælk
1/2 tsk sitron ekstrakt

Rør det hele godt sammen. ( Jeg synes den bliver lidt for tynd. Derfor vil jeg anbefale lidt midre mælk)

Håber i synes lige så godt om kagen som jeg gør

Ingen kommentarer:

Send en kommentar